Analysis of packaging recycling patterns using mathematical modeling
Contenido principal del artículo
Resumen
With the rapid development of online shopping platforms, China’s express industry has embraced explosive growth, but, at the same time, numerous significant social problems also occur. Regarding the problems, how to deal with the large number of packaging from express delivery has become a growing concern for governments, e-commerce platforms, express enterprises, and ordinary consumers. Abandoned express packaging increases the cost of express enterprises and aggravates the environmental burden. Therefore, based on previous research, this paper tried to establish two recycling models and analyze their benefits through mathematical model deduction. By comparing the results, this paper aimed to set up a model to maximize express enterprises’ revenue from recycling packaging. According to the results, regardless of the governmental subsidies, the revenue from recycling packaging was bound up with the environmental awareness of residents and the recycling price. Through the comprehensive analysis, the author hopes that the results could provide express enterprises with the option of the best recycling model in different contexts and help governments formulate more appropriate recycling policies.
Descargas
Detalles del artículo
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
Una vez que un artículo es aceptado para su publicación, el autor está de acuerdo en que los derechos de su texto pasan a ser propiedad de la Revista Internacional de Contaminación Ambiental con las implicaciones legales que esto significa.
Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando sea sin fines de lucro y se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.
Los autores son libres de depositar sus artículos publicados, de manera íntegra, es decir sin modificaciones, en cualquier tipo de repositorio siempre y cuando éste opere sin fines de lucro.
La distribución de artículos aceptados, pero aún no publicados, por cualquier medio no está permitida. La infracción de esta norma puede ocasionar que el artículo aunque ya esté aceptado, sea retirado de su publicación.
PLUMX metrics